Üstteki reklamla sitenin bir ilgisi yoktur...------>>
   
  GÖNÜLLÜ DANIŞMAN
  Bilgi Paylaşımı - Forum
 
=> Daha kayıt olmadın mı?

İstediğiniz konuyla ilgili sorularınızı ve görüşlerinizi buradan paylaşabilirsiniz.. Kayıt olmanıza veya üye olmanıza gerek YOKTUR.... Fakat eğer ÜYE OLURSANIZ forumda verilen cevabın bir örneğini size e-posta olarak gönderebiliriz..

Bilgi Paylaşımı Forum - Gençlik Çalıştay Bildirisi

Burdasın:
Bilgi Paylaşımı Forum => KARİYER DANIŞMANLIK ve KİŞİSEL GELİŞİM => Gençlik Çalıştay Bildirisi

<-Geri

 1 

Devam->


islamhoca
(şimdiye kadar 26 posta)
24.01.2012 08:13 (UTC)[alıntı yap]
Demokrasi ve katılım bilinci (Karar alma, Yerel Yönetim ve Toplumsal alanın her alanında bulunma)konusunda 28-29 Ocak 2012 tarihlerinde Adana'da yapılan Gençlik Çalıştayı'na sunduğum bildiridir.

Gençlerin daha iyi yetişmesi ve gelişmesi için üzerime düşecek her türlü görevi severek gönüllü olarak yapmaya her zaman hazırım.

Gençlerimizin demokratik süreçlere katılımının sağlanması amacıyla bazı önerilerimi sunmak istiyorum:
1. Gençleri temsil konumunda olan/olacak kişiler ahlaki ve ilmi açıdan eğitilmelidir.Gençlerin demokrtik süreçlere katılması elbette önemli bir konu. Ancak bundan da önemlisi gençleri temsil konumunda bulunan kişilerin bu konuma layık kimselerden olması veya bu konuma seçilen kişilerin gerekli eğitimlerden geçirilmesidir. Aksi halde ciddi sorunlarla karşılaşılabilir ki halihazırda bu duruma örnek teşkil edecek bir çok vak’a mevcuttur. İlmi açıdan iyi yetişmemiş ve gerekli bilgilerle kendini donatmamış bir kişinin ne kendisine ne de çevresine faydası olmayacaktır. Teknik bilgi ve becerinin yanında bence asıl önemli konu temsil konumunda bulunan kişilerin ahlaki durumlarıdır. Kendine ve insanlara saygısı olan, insanları ve çevreyi seven ve koruyan, dürüst, uyumlu, milli ve manevi değerlerine sahip çıkan gençlerin iş başında olması diğer insanları da olumlu etkileyecek ve topyekün kalkınmamızda önemli bri rol oynamış olacaktır.

2. Gençlere yol gösterecek rehber kişiler yetiştirilmeli ve bu kişilerle gençler arasındaki bağlantıların kurulması sağlanarak etkin bir rehber-izleyen mekanizması oluşturulmalıdır.Aslında gençlerimizin dinamizmi ve enerjisinin yanında onların iyi niyetli düşünceleri ve insanlara faydalı olma gayretleri daha önemlidir. Ancak gençlerimiz kendilerinde olan bu potansiyeli ortaya çıkaramamakta ve ne yapabileceğini bilememektedir. Eğer gençelere etkin bir şekilde rehberlik edebilir ve karşılıklı etkileşimde bulunabilirsek onların potansiyeli ortaya çıkacak ve hem onların gelişimi hem de toplumun kalkınması daha hızlı ve sağlam olacaktır. Bu mekanizmanın nasıl olacağı ayrıca ele alınmalı ve teknik detayları netleştirilmelidir. Benim bu konudaki somut önerim: Aile hekimliği uygulaması gibi “Aile Kariyer Danışmanlığı” gibi bir sistemin kurulmasıdır. Artık her ilçemizde üniversite bulunmaktadır. Buradaki kalifiyeli eğitmenlerimiz veya ortaöğretimdeki öğretmenlerimiz bu konuda kullanılabilir.

3. Siyasi partiler yasasının acilen daha demokratik hale getirilmesi gerekmektedir.Siyasi partiler yasası değişmeden ülkemiz asla tam demokrasiye geçemiyecektir. Bence en önce üzerinde durulması gereken ve çözülmesi gereken bu konudur. Halihazırda tam manasıyla milleti millet yönetmemektedir. Aday gösterilecek milletvekili veya belediye başkanınıın isminin belirlenmesi tamamen siyasi partilerin genel merkezine ve genel başkanlarına bırakılmıştır. Kendi içinde demokratik olduğunu savunan siyasi partilerin gerek temayül yoklaması, gerek anket, gerekse önseçim gibi uygulamalar yapması olumlu gibi görünse de birer aldatmacadan öteye geçmemektedir. Sonuç ne çıkarsa çıksın nihai kararı genel merkezler vermektedir. Bu durumun ortadan kaldırılmaması siyaseti yıpratmakta ve halkın güvenini zedelemektedir. Aday olmayı düşünen kişi servetini ve tüm varlığını ortaya dökmekte, seçilince de bu kaybettiklerini fazlasıyla kazanmanın hesabını yapmaktadır. Mevcut sistemin yerine adayların da millet tarafından seçilebileceği yani milletin kendi vekilini kendisi seçebileceği bri sistemin getirilmesi gerekmektedir.

4. Seçim yasasında gençlerin lehine yapılan değişiklik daha işlevsel hale getirilmelidir.Milletvekili seçilme yaşının 25’e indirilmesi çok olumlu bir gelişme olmasına karşılık siyasi partilerin aday adayı belirlerken gençlerin listelerde yeteri kadar yer almaması, yer alanların da seçilecek yerlerde olmaması bu olumlu değişikliğin işlevsel hale gelmediğinin bir göstergesidir. Bunun da ötesinde mevcut seçim yasasının (özellikle seçim barajından dolayı herkesi kucaklamadığı ve demokrasimizin gelişmesinde engel olduğu da ayrı bir gerçektir. Milletimizin bütün kesimlerinin mecliste temsil edilebileceği, bunun yanında ülke istikrarının da zarar görmeyeceği ve koalisyon hükümetlerine mahkum kalmayacağımız yeni bir sistemin ülkemize getirilmesi gerekmektedir. Bu konuda Sayın Başbakanımızın gündeme getirdiği Türkiye Milletvekilliği Sistemi veya Başkanlık Sistemi gibi modeller tartışılmalı ve yapımıza en uygun, tam demokrasiye imkan tanıyan ve iktidarların da güçlü olabileceği bir sistemin getirilmesi gerekmektedir.

5. Üniversitelerdeki öğrenci temsilciliği mekanizması iyileştirilmeli ve alınan kararlarda öğrencilerin etkisi arttırılmalıdır.Yasa ve yönetmeliklerde herşeyin açıkça yazılmasına karşılık özellikle üniversitelerin özerk kurumlar olması ve denetim mekanizmasının olmaması veya yetersiz olması öğrenci temsilcisi seçimlerinin demokratik bir şekilde yapılmamasına yol açmaktadır. Artık her ilimizde ve hatta her ilçemizde bir üniversite ve meslek yüksekokulu bulunmaktadır. Özellikle ilçelerdeki meslek yüksekokullarıının imkanları il merkezlerine göre oldukça kısıtlı kalmaktadır. Buralardaki öğrenciler çoğu sosyal ve kültürel aktivitelerden mahrum kalmaktadır. Dolayısıyla ancak kendi kendilerine yetmeye çalışmakta ve kendi aralarından seçtikleri öğrenci temsilcileriyle bazı aktiviteleri gerçekleştirmektedirler. Dolayısıyla öğrenci temsilciliğinde olan kişilerin lider, yetkin, becerekli, donanımlı ve ahlaklı kişilerden olması çok önemlidir. Bunun yolu da ancak herkesin üzerinde mutabakat sağladığı kişilerin seçilmesidir. Fakat buralardaki seçimler demokratik bir şekilde yapılmamaktadır. Bunun için önlem alınması, denetim mekanizmalarının devreye sokulması gerekmekte ve isteyen herkesin adaylığını özgürce ve kimseden korkmadan ilan edebilmesi gerekmektedir. Bütün bu sorunlar çözüldükten sonra aynı zamanda üniversitelerin karar alma mekanizmaları olan yönetim kurulu ve senato gibi birimlerinde öğrencilerin de temsil edilmesi ve alınacak kararlarda onların da imzası olması gerekmektedir. Hatta bu sadece rektörlük düzeyinde kalmamalı her fakülte veya meslek yüksekokulunun yönetim kurulunda bir öğrenci temsilcisinin olması gerekmektedir. Böylece öğrenciler ve yönetim birlikte hareket edebilecek, nihayetinde öğrenci odaklı bir eğitim gerçekleşebilecektir.

6. Yerel yönetimlerde en az bir başkan yardımcısı gençlerden seçilmelidir.Gençlerin yerel yönetimlerde daha etkin olabilmesi ve hem karar alma mekanizmalarına dahil edilmesi hem de işlevselliğinin artması için belediye başkan yardımcılıklarından birinin gençlerden olması çok önemlidir. Ancak buradaki kişi de gençleri tam manasıyla temsil edebilen kişi olmalıdır. Ya gençlerin seçtiği biri ya da bir komisyon tarafından seçilen ve belirli kriterleri taşıyan bir kişi olmalıdır.

7. Örgütlenme sorunu cemaat ve cemiyetlerin sivil toplum kuruluşuna dönüştürülmesiyle çözülebilir.Buraya kadar sıralanan bütün maddeler aslında gelip gençlerin örgütlenmesine dayanmaktadır. Eğer gençler tam manasıyla örgütlenemezse, sadece öğrenciler veya belli kurumlardaki kişilerin sorunları ve görüşleri alınacak dolayısıyla asıl mağdur durumda olan işsiz gençlik veya sokaktaki gençlik gözdardı edilmiş olacaktır. Bu tür dezavantajlı durumdaki gençlerin de demokratik süreçlerin içinde olabilmesi için gençler arsındaki örgütlenme oldukça önemlidir. Bu gençlerin örgütlenmesinin sağlanması için de herhangi bir kayda ve resmi bir kimliğe sahip olmayan cemaat gibi oluşumların resmi bir kimliğe kavuşturulması ve kayıt altına alınması gerekmektedir. Buradaki cemaat ve cemiyetlerden kasıt sadece dini içerikli oluşumlar olmayıp kayıt dışı olan bütün gayri resmi oluşumlardır. Bu tür oluşumların korkuları ve endişeleri giderilerek, kesinlikle dayatma ve zorlama yapmadan, onların da lehine olabilecek ve daha da gelişmelerine ve ilerlemelerine imkan verecek şekilde düzenlemeler yapılmalı ve kayıt altına almak için teşvik edilmelidir.

SÖZÜN ÖZÜArtık Türkiye eski Türkiye değildir. Yapılacak yeni anayasayla da bu gelişme ve ilerleme çok daha hızlı bir şekilde devam edecektir. Artık insanların düşünce, inanç ve fikirlerini açıkça ve rahaça ifade edebildiği, fişlemelerin olmadığı ve korku imparatorluklarının yıkıldığı bir Türkiye karşımızdadır. Böyle bir ülkede her türlü gelişme ve ilerleme çok daha hızlı olacaktır. Geleceğin özgür ve tam demokratik ülkesindeki gelişmelerle yeniden bütün dünyaya barış, kardeşlik ve huzurun geleceği bugünden görülmektedir. Böyle bir ülkenin ve böyle bir dünyanın mimarları arasında olmak biz gençleri heyecanlandırmaktadır. Hep beraber elimizden gelenin en iyisini yapmaya çalışarak “Vatanını en çok seven, görevini en iyi yapandır” bilinci ile hareket edip hayallerimizin Türkiye’sini inşa edeceğiz.
islamhoca
(şimdiye kadar 26 posta)
24.01.2012 08:14 (UTC)[alıntı yap]
Konuyla ilgili eleştirilerinizi ve katkılarınızı bekliyorum..

Cevapla:

Nickin:

 Metin rengi:

 Metin büyüklüğü:
Tag leri kapat



Bütün konular: 31
Bütün postalar: 149
Bütün kullanıcılar: 23
Şu anda Online olan (kayıtlı) kullanıcılar: Hiçkimse crying smiley
 
 
   
 
Designed by İslam GÜNEBAKAN with bedeva-sitem.com Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol